15 Nisan 2012 Pazar

Van Gogh Alive

Bugüne kadar Van Gogh'u sadece kulağını kesen ünlü bir ressam olarak tanıyordum.Hayatıyla ilgili bir araştırma yapma fırsatım da olmamıştı.2 gün önce İstanbul Modern Antrepo 3'teki "Van Gogh Alive" sergisine gittim.İyiki de gitmişim."Vincent"ı tanıdım ve ona karşı duygularım çok fazla değişti.İyi bir ressam olduğunu tabii ki biliyordum ama aynı zamanda çok duygusal ve kardeşi Theo'ya böylesine bağlı olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu.Sonra yaşamının en verimli ve en hasta yıllarında Fransa'da olduğunu bilmiyordum.Mesela kulağını kestikten sonra Saint-Rémy'de bir akıl hastanesinde yattığını ve en ünlü tablolarını orada yarattığını daha yeni öğrendim ben.Bu yüzden bu sergi benim için çok anlamlıydı.Artık Van Gogh'un tablolarına çok daha farklı hislerle bakacağım sanırım.
Yeğeni doğduğunda yaptığı tablo
Serginin asıl can alıcı kısmını anlatmayacağım,o sürpriz olsun.Sadece görsel ve tınısal bir şölen yaşayacaksınız diyelim.Sergimizin bir sürprizi daha var bizlere.Photoshopla istediğiniz Van Gogh resmine sizi koyuyorlar ve fotoğraf yada magnet olarak satın alabiliyorsunuz.

Sergi beni gerçekten çok etkiledi.Mutlaka bu deneyimi yaşayın derim.15 Mayıs'a  kadar vaktiniz var!Bu arada size tavsiyem hafta içi bir gün gidin,hafta sonu çok kalabalık oluyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder